Kwiecień w szkole

Kwiecień był bardzo intensywnym miesiącem w szkole. Uczniowie robili doświadczenie z drożdżami. Szukali odpowiedzi na pytanie „co to znaczy rosnąć jak na drożdżach?”. Uczniowie wymieszali drożdże z zimną lub ciepłą wodą albo z mąką, mlekiem i cukrem. Dzieci były zachwycone tym doświadczeniem. Teraz już wiedzą, że aby drożdże wyrosły potrzebna jest mąka, cukier i ciepłe mleko.
W kwietniu uczniowie poznawali Polskę. Poznawali zabytki Warszawy, Krakowa i Gdańska, takie jak Wawel, Pałac Kultury i Nauki lub Stary Żuraw. Dzieci przypomniały sobie symbole Polski – godło, hymn oraz flagę.
Żonkil to jedne z pierwszych wiosennych kwiatów. Uczniowie wykonali przestrzenne kwiaty z wytłoczek po jajkach.
Nasi uczniowie uwielbiają zajęcia z zumby dla dzieci w ramach zajęć z wychowania fizycznego.
Kwiecień to też Dzień Ziemi. Uczniowie wspólnie zastanawiali się jak mogą dbać o naszą planetę, aby była zielona i pełna życia.
Podczas cotygodniowych zajęć świetlicowych uczniowie pracują nad motoryką małą. Dzieci przesypują ziarna, nawlekają koraliki lub wyklejają plastelinowymi kulkami obrazem. Bardzo spodobała im się zabawa z foam slime.
W kwietniu dzieci zasadziły też łąkowe kwiaty wspólnie z panią Dorotką.
Z okazji Dnia Koni, w ramach zajęć technicznych, uczniowie wykonali konie. Wykorzystali do tego rolki po papierze i włóczkę.