Szkoła Podstawowa „ZIPI INKLUZJA” w Skawinie, z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi.
REKRUTACJA DO KLAS I-VIII na rok szkolny 2021/2022.
"Edukacja Włączająca - Edukacją Przyszłości"
Najskuteczniejszą formą edukacji jest edukacja Włączająca, która opiera się o indywidualne podejście do każdego ucznia i pełną akceptację zróżnicowanych możliwości.
Cele i wymagania stawiane są przed dzieckiem tak, by mogło systematycznie zdobywać wiedzę i doświadczenie oraz doskonalić umiejętności przy uwzględnieniu własnych potrzeb, możliwości i zainteresowań – realizując jednocześnie wymagania określone w podstawie programowej.
Nasi uczniowie wspierani przez nauczycieli – mentorów, uczą się we własnym tempie, bez sztywnego systemu klasowo-lekcyjnego, podziału na grupy wiekowe i tradycyjnych stopni. Współpracują wzajemnie się wspierając i szanując potrzeby otaczających Ich osób. Uczą się odpowiedniej komunikacji, akceptacji i pokonywania trudności. Pracujemy w oparciu o pozytywne wzmocnienia, aby uczniowie chcieli, a nie musieli zdobywać wiedzę, aktywności, przyjaźnie..
Zajęcia dydaktyczne organizowane są w różnych formach: praca większej lub mniejszej grupy, w parach, indywidualnie. Chętnie pracujemy w grupach zróżnicowanych wiekowo lub ze względu na poziom zaawansowania, potrzeb, zainteresowań. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczniowie mają świadomość, że każdy jest inny, ma inne doświadczenia, umiejętności i wiedzę. Uczą się współpracy, pomocy innym, uczenia się od kolegów i koleżanek. Rywalizację i porównywanie zastępują współdziałaniem. Akceptują odmienność i uczą się własnej pozytywnej asertywności.
Nauczyciele, wychowawcy i nauczyciele wspomagający, specjaliści, pełnią rolę obserwatora i doradcy. Wspierają samodzielne poszukiwania i działania uczniów, kreuje przestrzeń edukacyjną dla tych działań.
Najważniejszym zadaniem w naszej pracy jest aktywność własna ucznia, dlatego też poszukujemy nowych rozwiązań w nauczaniu. Aktywne metody angażujące każdego ucznia w proces uczenia się, między innymi: pracę metodą projektu, naukę przez doświadczanie.
Aktywności własnej sprzyja organizacja zajęć również poza budynkiem szkoły i podczas wycieczek.
Na terenie szkoły funkcjonuje świetlica (w godz.: 8:00-9:00 oraz popołudniowa do 16:00). Opieka świetlicowa sprawowana jest przez nauczycieli i wychowawców.
Obiady do placówki dostarczane są przez firmę cateringową Mały Smakosz. Firma ta dokłada dużych starań, aby posiłki były zdrowe i smaczne i aby dzieci chętnie i z pożytkiem je konsumowały.
Catering, który obsługuje placówki, specjalizuje się w przygotowywaniu posiłków dla szkół, przedszkoli i żłobków w oparciu o obowiązujące w Polsce normy żywienia dzieci. Firma gwarantuje najwyższą jakość przygotowywanych posiłków.
W przypadku dzieci z nietolerancją lub alergią pokarmowa możliwość stosowania różnych diet.
- Pracujemy od 7.30 do 16.30
- Zajęcia opiekuńcze od 8:00 do 9:00 oraz po lekcjach do godziny 16:30.
- Pracujemy 12 miesięcy z wyjątkiem lipca
- Zapewniamy:
- realizację programów edukacyjnych wg. wytycznych MEN,
- realizację programów autorskich,
- małe klasy integracyjne
- własną, dobrze wyposażoną salę fizjoterapeutyczną oraz do SI,
- własną, małą Salę Doświadczania Świata,
- zaplecze opiekuńcze i ciekawe aktywności podczas wakacji,
- bezpieczeństwo,
- wyjątkowy, wielospecjalistyczny zespół nauczycieli i specjalistów, m.in.: oligofrenopedagoga, psychologa, specjalistę integracji sensorycznej, fizjoterapeutę oraz logopedę, surdopedagoga oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego
- wsparcie językowe i adaptacyjne dla dzieci cudzoziemskich
- dużą ilość zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania dzieci
- nadzór pedagogiczny, monitoring i ewaluacja procesu nauczania, wychowania i opieki
- wycieczki, wyjazdy do teatrów - Pracujemy w oparciu o metody, które są dobierane do potrzeb dzieci, które uwzględniają ich indywidualne możliwości i potrzeby
- Od roku szkolnego 2018/2019 kontynuujemy realizację autorskiego programu zajęć sportowych codziennych dla dzieci oraz zajęć muzyczno-rytmizujących
Plan zajęć dodatkowych na rok 2021/2022
Z uwagi na zaostrzenie reżimów sanitarnych musieliśmy ograniczyć dodatkowe zajęcia prowadzone przez specjalistów z zewnątrz. O zmianach w zajęciach dodatkowych będziemy informować na bieżąco.
Nazwa zajęć | Opis zajęć | |
---|---|---|
1 | Hortiterapia | Terapia ogrodnicza. Korzystnie wpływa na sferę poznawczą, fizyczną, społeczną oraz emocjonalną. (cudowne zajęcia dla małych odkrywców wraz z Rodzicami). |
2 | Sensoplastyka | Niczym nie skrępowane zajęcia kreatywne dla małych odkrywców pełne eksperymentów poznawczych. |
3 | Kółko artystyczne | Nowe techniki, zabawa z kreatywnym tworzeniem prac plastycznych. |
4 | Nauka czytania sekwencyjno- symultaniczne dla dzieci od lat 3 | Metoda czytania symultaniczno-sekwencyjna została opracowana przez prof. Jagodę Cieszyńską. Wykorzystywana jest w pracy z dziećmi, które nie umieją jeszcze czytać oraz z dziećmi u których mogą wystąpić problemy z nauką czytania ( zagrożone ryzykiem dysleksji). Z wielkim powodzeniem i bardzo szybko dzieci uczą się w ten sposób czytać bez problemów edukacyjnych. Metoda ta stosowana jest od wielu lat, a jej podstawy oparte są na wynikach licznych badań neuropsychologicznych oraz wieloletnich doświadczeniach terapeutycznych i logopedycznych. Metoda ta daje doskonałe efekty, gdyż wykorzystuje naturalną skłonność każdego człowieka do mówienia sylabami. Nauka czytania naśladuje etapy rozwoju mowy dziecka ( od samogłosek, sylab, przez wyrażenia dźwiękonaśladowcze do wyrazów i zdań). Nauka czytania odbywać się będzie w ramach grup przedszkolnych poprzez zabawę . W czasie zajęć będziemy również stymulować funkcje poznawcze - analizę i syntezę słuchową, wzrokową, kategoryzację, ćwiczenia pamięci, szeregi i sekwencje. Dzięki tej metodzie rozwiniemy u dzieci kreatywność, gotowość podejmowania wyzwań edukacyjnych i ułatwimy dobry start w szkole. |
5 | Zajęcia biblioteczne | Biblioteka co 3 tygodnie dostarcza książki do naszych Placówek, aby mogły z nich korzystać Dzieci. |