Nauka przez zabawę
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą.
Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Glenn Doman
Powietrze to coś czy nic? Czy można wykazać, że powietrze jest? Jakie posiada właściwości? Czy powietrze naciska na nas? Dlaczego jest nam niezbędne do życia? Czy można malować w mleku? Czy też: Jak powstaje tęcza z cukierków? Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć uczniowie klasy 4 i 6 wykonując proste eksperymenty. Zajęcia lekcyjne podczas których młody człowiek zgłębia tajniki nauki poprzez wykonywanie doświadczeń przynoszą wiele korzyści. Po pierwsze, praktyczne działania sprzyjają zrozumieniu i przyswojeniu trudnych koncepcji. Obserwowanie procesów na własne oczy sprawia, że stają się one bardziej namacalne i konkretne. Po drugie, doświadczenia przyrodnicze rozwijają umiejętności badawcze uczniów. Ćwiczą umiejętność planowania, przewidywania wyników, analizy danych i wyciągania wniosków. Uczą również cierpliwości, obserwacji i precyzyjności w działaniu.
Dzisiejsze zajęcia i zaangażowanie w nie uczniów dowodzą, że: Nie ma lepszego sposobu na skuteczne zdobywanie wiedzy niż nauka poprzez zabawę!